Våra leveransvillkor för kompletta glasögon och provbågar.
Reparationsgaranti
Glasögon levererade av Favoptic omfattas av ett års reparationsgaranti som täcker eventuella tillverkningsfel. Garantin innefattar inte kundspecifika unika telefonnummer eller text som skrivs på insidan av skalmen utan extra kostnad. Garantin förutsätter normal hantering av glasögonen, inte självförvållade skador. Vid övriga reparationer/skador står Du som kund för kostnaden, antingen för bågen och/eller glasen. Bedömningen av typ av skada görs av vår reparationsavdelning.
Ångerrätt
Du har full ångerrätt inom 14 dagar från det att Du tagit emot glasögonen vilket ger Dig möjlighet att noggrant prova Dina glasögon under denna period innan Du slutligt bestämmer Dig. Ångerrätten innebär att glasögon kan returneras till Favoptic utan att Du behöver ha något skäl. Om Du vill returnera beställda glasögon bör Du skicka dem till Favoptic i originalförpackning tillsammans med fakturan. Du står själv för portokostnaden till oss. För vår kvalitetsförbättring av kundservicearbete är vi tacksamma för en kort beskrivning av orsaken till returen.
Leveranstid
Vi levererar normalt inom 10-14 arbetsdagar från och med den dag Favoptic har mottagit en komplett beställning.
Betalning
Du kan välja att betala direkt i samband med din beställning.
Du betalar då med kort. Betalning sker i annat fall mot faktura. Om vi inte har betalningen oss tillhanda senast förfallodatum, skickar vi ut en påminnelse och tar då ut en avgift på 50 kronor. Betalas fakturan inte då, så skickar vi ärendet vidare till inkasso.
Behandling av personuppgifter
Alla personuppgifter som lämnas i samband med att Du handlar glasögon eller besöker Favoptics hemsida behandlas av Favoptic i enlighet med personuppgiftslagen. Personuppgifterna behandlas för tillhandahållande och administration av Favoptic, samt för fullgörande av skyldigheter enligt lag eller myndighetsbeslut. Personuppgifterna utgör vidare underlag för marknads- och kundanalyser, affärs- och metodutveckling samt riskhantering. Personuppgifterna används också för marknadsföringsändamål. Dina personuppgifter får lämnas vidare inom och utom EU till samarbetspartners, underleverantörer, betalningsförmedlare eller myndigheter för angivna ändamål. Genom att köpa glasögon hos Favoptic samtycker Du till denna behandling och till att motta information och marknadsföring. Du har rätt att på skriftlig begäran till Favoptic få information om vilka personuppgifter om Dig som Favoptic behandlar. Du har även rätt att begära att felaktiga uppgifter rättas, blockeras eller raderas. Du kan vidare skriftligen när som helt anmäla att Du inte vill motta direktreklam.
Annan fakturamottagare
När du väljer att ange en annan fakturamottagare levereras fakturan ändå tillsammans
med de färdiga glasögonen. Det är sedan upp till dig att lämna över den
till din arbetsgivare och ansvara för att den blir betald.
Betalningsansvaret är fortfarande ditt och det är dig vi kommer
kontakta eller i slutändan kräva om vi inte får betalt.
Favoptic Personal Print™
Genom att acceptera Favoptics leveransvillkor försäkrar du att du innehar nödvändiga rättigheter att använda de bilder du laddar upp på Favoptic Personal Print™. Favoptic förbehåller sig rätten att inte acceptera beställningar med bilder som kan anses olämpliga eller stötande.
Det är kundens ansvar att förvissa sig om att synen med de nya glasögonen är den förväntade.
Leveransvillkor för provbågar
Vi skickar normalt ut dina beställda provbågar samma dag eller nästkommande vardag.
Det är många som vill prova våra bågar.
För att alla kunder ska få en bra och snabb service är det extra viktigt att du skickar tillbaka provbågarna
så snart som möjligt och senast efter tre dagar.
Du kommer få en påminnelse via epost om vi inte har mottagit dina lånade provbågar i tid.
Om inte dina provbågar kommer oss tillhanda efter påminnelsen blir du fakturerad för saknade provbågar.